Lange dag!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Lange dag!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Lange dag!!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

30 April 2015 | IJsland, Saurbær

Pfff Wat was het een drukke dag vandaag.
Zoals gewoonlijk ben ik om half 8 begonnen met melken van de koeien. Gevolgd daarop de paarden gevoerd en toen weer rustig even ontbeten.
Na het ontbijt was het tijd om de andere kant van de koeien stal schoon te maken (de muren). Dit kon niet met de hoge druk dus moest het met de hand. Wat was die muur vies. De koeien gooien iedere keer hun hooi tegen die muur aan dus een grote vieze boel is het. Eerst had ik maar snel een keer de muur nat gemaakt met een borstel. Vervolgens ben ik de veulens buiten gaan zetten en dan weer verder met de muur schrobben. Een emmer met sop en een emmer zonder sop en schrobben maar. Ondertussen wordt je aan alle kanten gelikt door de koeien. Wat was dat een klus zeg het zat er allemaal zo vast op dus ik ben de hele ochtend bezig geweest om groot en deels van de muur schoon te krijgen. Ik kreeg wel complimenten dat de muur erg mooi schoon is. rond een uur of 1 ben ik gestopt met de muur en de paarden gaan voeren, stallen van de veulens schoon en tijd voor de lunch. Na de lunch zijn Pipenel en ik samen lekker buiten wezen rijden. Ik op Áhaetta (Auhatha) en Pipenel op Alta. Wat was het een heerlijke rit!!! Heerlijk weer en super ontspannen paardjes. Áhaetta heeft een keer proberen te stoppen maar zodra Alta naast haar was liep ze gewoon verder. Na het rijden hebben we de stallen met zijn alle schoon gemaakt; Pipenel, Svana (dochter van Pipenel) en ik. Hierna was het tijd voor de kinderen om te gaan rijden op Edier en ik ging nog even met Griper lekker buiten rijden. Na het rijden had ik nog even een 3 kwartier om te rusten en om kwart voor 6 was het alweer tijd om te gaan melken. Toen we klaar waren kwam Olaf ons halen om te helpen bij de schapen. We hebben te weinig plek voor alle lammetjes en er zijn deze avond ook nog een aantal lammetjes geboren. Om het ruimte gebrek op te lossen hebben we schapen naar de rijhal gebracht. Hierbij hadden ze wat hulp nodig. Ook was er een schaap wat voor het eerst een lammetje had gekregen en zij weet hier niet mee om te gaan. Ze stoot haar weg met haar horens en wil haar geen melk geven. We hebben het lam dus melk uit het flesje moeten geven. Hopen dat het toch nog veranderd. Om half 10 konden we dan eindelijk gaan eten.
Na het eten ben ik even lekker gaan douchen en meteen naar bed ik was kapot!!!

Wat een dag was het toch!

Naja welterusten iedereen!

  • 01 Mei 2015 - 14:13

    Joop:

    Nou, het zijn zo inderdaad lange dagen en hard werken. Wel fijn dat je regelmatig kunt rijden om de broodnodige ontspanning te krijgen. Van het breien zal zo niet veel terecht komen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 39293

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: