Feestje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Feestje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Feestje

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

01 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag was het weer heerlijk weer! 3 graden en een heerlijk zonnetje. Zoals gewoonlijk weer om 7 uur op gestaan om te gaan melken.
Op de planning van vandaag stond dat we de omheining van de buiten bak moeten maken want ja we kunnen nu niet meer binnen rijden, want daar staan de schapen nu. Na het melken zijn we dus snel aan het werk gegaan om de buiten bak te repareren. Dit was nog niet zo 1,2,3 gedaan want ja waar haal je zo snel hout vandaan. We gebruiken gewoon het oude hout en kijken hoe we het passend maken. uiteindelijk hebben we bijna de hele bak kunnen repareren op 2 plekken na. Daar moesten extra palen in de grond komen die de omheining ondersteunen. Hiervoor ging ik samen met Olaf een dril boor halen bij een andere boerderij. Deze keer was het maar een kort ritje. Maar wel hele mooi stukjes gezien! Een heel mooi meer waar heel veel zomerhuisjes zijn. Toen we terug waren, waren de andere al begonnen aan het repareren van de paddock zodat alle paarden straks lekker na buiten kunnen in groepjes. Daarna was het tijd om te gaan lunchen. Gelukkig had ik na de lunch even tijd om snel een wasje in de wasmachine te doen want ja dat moet ook gebeuren en in deze dagen is het best lastig een gaatje te vinden om dit te doen. Maar gelukkig heb ik vandaag een gaatje kunnen vinden.
Andra en Olaf gingen eerst even met de jonge paarden buiten rijden om te trainen. daarna gingen we met zijn 5een gezellig buiten rijden. Pipenel op Sown, Andrea op Sign, Olaf op Griper, Steene (vriendin van Andrea) op Alta en ik op Áhaetta. Heerlijk stukje gereden! Na het rijden was het alweer tijd om de paarden te voeren en nog even bij de schapen te kijken waar Svana een schaap aan het helpen was met bevallen. Dit was een erg moeilijk geval omdat het schaap niet kan staan, er is iets met haar achter been. Toch heeft ze 2 levende lammetjes gekregen. Er zijn vandaag nog een paar meer lammetjes geboren.
Ik ben snel terug gegaan naar huis om mijn was snel op te hangen. Toen ik bezig was met ophangen hoorde ik Pipenel roepen "volgens mij is Gudmunder al gaan melken" dus ja tijd om mijn was op te hangen heb ik ook bijna niet nu. Alles maar laten vallen en snel gaan melken. Na het melken dan maar snel alles ophangen voor dat we gaan eten. Dit was gelukkig gelukt.
Vanavond is er een feest/bal ergens in de buurt (10 min met de auto) ze hebben gevraagd of ik mee ga. Na ja waarom ook niet heb ik dat ook eens in IJsland mee gemaakt :). Dus ja na het eten snel gedoucht en klaar gemaakt om te gaan stappen. Waarschijnlijk moet ik terug rijden want ja ik ga wel met IJslandse op stap......

Hoe dit afloopt zullen jullie wel in het volgende verslag horen.

Doeii

P.S.
Als ik morgen ergens tijd vind zal ik weer wat foto's er op zetten.

  • 01 Mei 2015 - 23:58

    Irma:

    Hai Ivanka
    waar is dat feestje, hier is dat feestje. Ik ben benieuwd hoe dat er aan toe gaat in Ijsland. Maar zo te horen ben je ook daar de bob. Iedereen in Nederland geniet weer iedere dag van je verhaal. En natuurlijk ook van de foto,s. Ga zo door als het lukt. Je bent straks weer een hele ervaring rijker als je terug bent.

  • 02 Mei 2015 - 00:25

    Tante Marlies:

    He feestneus, ook nog leuke Ijslandse boys ontmoet op dat bal?? Ben benieuwd hoe het er daar aan toe gaat. Een soort klompendans, disco of echt in stijl. wacht met spanning op je verhaal hierover.
    Geniet er in ieder geval van.
    groetjes tante Marlies

  • 02 Mei 2015 - 09:04

    Ron En Marian:

    hee ivanka,

    leuk en gezellig om al je verslagen te lezen zeg, we volgen het hier iedere dag.
    het is wel hard werken voor je zo te lezen, je hebt weinig tijd voor jezelf, we zijn ook benieuwd naar het ijslands feestje hoe het daar aan toe gaat.
    hier is alles verder oke, alleen fietje is niet zo fit, we denken dat ze jou mist......

    succes verder en geniet ervan

    ron en marian en je fietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 39241

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: