Nany - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Nany - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Nany

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

07 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Wel vandaag was het wel even een ander dagje als normaal. Vanochtend heb ik alleen even moeten helpen met het voeren van de schapen, daar ging weer een nieuw pak hooi in.
vandaag was ik de Nany. Pipenel en haar man zijn met vrienden 2 dagen op pad en de kinderen blijven hier. Ze zijn vanochtend rond 9 uur vertrokken. Omdat ik de enigste nederlander in huis ben was ik aan gewezen als nany samen met Svana. Op het begin was het wel even lastig want ja wat moet je met 3 kinderen gaan doen en dat ze het ook nog alle 3 leuk vinden dan…… We zijn de ochtend binnen gebleven en hebben wat spelletjes gespeeld en ze hebben zitten tekenen. Als lunch hadden we weer heerlijk hotdogs hmmm!! Na de lunch ben ik met de kinderen naar buiten gegaan Svana (kindje) en Nowie hadden een toneelstukje gemaakt en hadden gevraagd of we kwamen kijken. Samen met Rut en Svana (volwassene) zijn we naar het toneelstukje gaan kijken. Ik was er ook bij voor het vertalen voor Rut en Svana. Vervolgens zijn we nog even bij Miss pig gaan kijken (het biggetje). Er zijn vandaag weer 5 kuikentjes in de broeikas geboren en die moesten naar hun hok toe. Samen met de kinderen en Svana hebben we de kuikens die kant opgebracht. In de ruimte naar de kippen zitten ook schapen daar hebben de kinderen ook nog even met de lammetjes geknuffeld. In het schapenhuis zit ook een lammetje die we met de hand moeten voeren. Ze is namelijk afgestote door haar moeder. Dit lammetje volgt je overal waar je naar toe gaat. De kinderen hebben haar haar flesje gegeven. Svana (kind) en Lily wilde graag paardrijden. We hebben het lammetje mee naar de rijhal genomen want de schapen die daar normaal staan waren weer lekker buiten. Wel samen met Svana en Lily heb ik Edir opgzadeld. De 2 kinderen die niet aan het rijden waren gingen in het midden in het hooi zitten met het lammetje zodat ik met Edir rond kon lopen. Svana (volwassenen) bleef bij de kinderen in het midden. We hebben nog even geholpen met de stallen schoonmaken en toen is Svana met de kinderen naar binnen gegaan. Ik heb nog even snel door de zadelkamer gedweild en ben toen ook naar binnen gegaan weer. Nog even wat spelletjes gespeeld en een heerlijk ijsje met chocolade saus gegeten. Toen het ijsje gezakt was heb ik ze mee naar buiten genomen om spelletjes te doen die ze leuk vonden. We hebben een hele tijd buiten gespeeld en toen waren ze moe en zijn we weer naar binnen gegaan om een filmpje te kijken.
De kinderen mochten ook kiezen wat we vanavond gingen eten, spaghetti of hamburgers. Tja dan kun je het dus wel raden.. het waren natuurlijk de hamburgers geworden. Na het avond eten hebben ze nog even rustig tv gekeken en rond een uur of 9 was het tijd om naar bed te gaan. Lily is nog 1 keer naar boven gekomen en daarna zijn ze lekker gaan slapen.
Een hele andere dag zo maar toch ook wel vermoeiend.
Morgen ga ik samen met Svana en de kinderen naar Reykjavik om weer een lekker ijsje te eten maar deze keer in een hele grote ijssalon.
De kinderen slapen en voor mij wordt het ook tijd om naar bed te gaan.
Welturtens!

• 07 Mei 2015 - 00:52

Joop:

Nou, deze stage wordt ook met de dag veelzijdiger. Veel verschillend beesten verzorgen, kraamvrouw spelen bij schapen en koeien (worden er eigenlijk ook nog veulentjes verwacht?), schilderen, poetsen en nu weer kinderjuf. Moet niet gekker worden.
    We wensen je alvast veel plezier als (weer iets nieuws) toerist in Reykjavik.
    Oh, en geniet van je ijsje in IJsland.....