Schoonmaken en Trainen - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Schoonmaken en Trainen - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Schoonmaken en Trainen

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

06 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag ben ik weer begonnen met melken om half 8. Ook heb ik het kalfje weer de fles mogen geven, wat is ze toch leuk! Ze doet het erg goed. Drint goed, ziet er goed uit en kan ook al goed staan. Morgen ochtend is Rut weer aan de beurt. Zij is vandaag laat in de ochtend weer begonnen hier. Zoals gewoonlijk heb ik in de ochtend ook de paarden gevoerd en dan weer ontbeten. Na het ontbijt ben ik verder gegaan in het oude huis om het weer te laten blinken. Rut is samen met Svana naar de schapen gegaan en heeft ze gemerkt. De schapen die net gemerkt waren mochten naar de rijhal en de schapen in de rijhal mochten overdag naar buiten. Want wat was het weer lekker weer! Toen ik klaar was met het boenen in het oude huis waar de kinderen komen voor de lunch ben ik ook richting de schapen gegaan om eventueel te helpen. Maar ze waren al klaar. Rut en ik hebben toen samen de paarden buiten gezet en de stallen schoon gemaakt. Toen was het alweer een uur of 1, tijd voor de lunch dus.
Na de lunch zijn Svana en Gudmuder naar kantoor gegaan. Ik had met Svana afgesproken dat we met Agodi zouden gaan werken als ze terug waren van het kantoor. Onder tussen dat hun naar het kantoor waren konden Rut en ik nog schoon maken in het oude huis maar dan waar koffie en thee gezet kan worden. Koffie kannen schoonmaken, koffieapparaat, tafel en ook de muur en het raam. We zijn tot een uur of 3 bezig geweest met schoonmaken daar. Daarna zijn we lekker gaan rijden samen. Ik natuurlijk op Áhaetta en Rut op Sown. Áhaetta deed het erg goed op de heen weg. Ze ging goed naar tölt en weer terug naar draf en andersom. Op de terug weg was dit een ander verhaal… hoe harder ik ga hoe sneller ik me eten heb. Ze wilde alleen maar tölten of galoperen of stappen maar draf zat er niet in. Of ja het was erg moeilijk om haar in draf te krijgen. Het is wel een aantal keren gelukt gelukkig. Toen Rut en ik vertrokken zagen we Svana en Gudmunder thuis komen. We zijn dus niet al te lang weg geweest want ik had met Svana afgesproken om met Agodi te gaan oefenen samen. Ik had Áhaetta afgezadeld en liep naar boven om aan Svana te gaan vragen wanneer ze wilde gaan. Svana dacht hier het zelfde over maar zij was onderweg naar beneden. Ik ben Agodi klaar gaan maken om te gaan rijden en Svana was nog even de schapen checken. Ik had Agodi opgezadeld en liep met hem naar de buitenbak. Svana hielp Andrea even op weg met Skyri (het andere jonge paard) zij ging alleen met hem buiten rijden. Daarna kwam Svana naar mij in de buitenbak. Ik was ondertussen rond aan het lopen met hem zodat hij misschien een beetje rustig werd. Toen Svana er was heeft ze hem eventjes gelongeerd maar niet zo lang deze keer. Daarna was het tijd om te gaan rijden. Hij deed het erg goed vandaag weer! Hij moet alleen nog erg wennen aan het bit. Het is ook wel grappig want de vorige keer heb ik met Olaf geoefend en nu met Svana, ze werken allebei op een andere manier. Maar ze zijn allebei tevreden over de manier waarop ik rijdt. Svana wil dat ik met hem buiten ga rijden zodat hij gewend raakt aan het bit. Hij is echter nog nooit eerder buiten wezen rijden dus dit moet hij nog leren. Dit gaat op de volgende manier; Je rijdt zelf een paard wat erg betrouwbaar is. Vervolgens neem je ook een hand paard mee wat ook erg betrouwbaar is en wanneer het jonge paard wegspringt het hand paard niet mee gaat. Naast het hand paard, dus aan de buitenkant loopt het jonge paard. Zo leert hij de omgeving kennen. Volgens mij is het de bedoeling dat ik dit ga doen maar dit weet ik niet zeker. Ik ben wel erg benieuwd hoe het dan gaat. (ik heb een filmpje geüpload van het rijden van vandaag met Agodi, en Hannah als je dit leest, ik weet het hoofd omhoog!)
Er is vandaag ook een nieuwe kitten gekomen. Wat is hij schattig, echt fluffy. Hij kan het nu al erg goed vinden met de andere kitten en de moederpoes. Hij mag zelfs mee drinken bij de moederpoes. Zijn naam is NN; No Name (zie foto de lichte kater)
Er zijn vandaag ook 5 eitjes uitgekomen dus we hebben ook 5 kuikentjes en er volgen er als het goed is meer.
We hebben vandaag ook een bijzonder toetje gegeten. We hebben de biest van de moeder koe gegeten als toetje. Ze koken dit dan en dan wordt het van zich zelf een soort van pudding of vla. Je eet dit dan met kaneel suiker en bessen sap. Erg lekker!!

Ik denk dat het zo wel weer genoeg is voor vandaag.
Mijn brei werkje gaat op het moment erg snel want Svana is er mee bezig ondertussen dat ik mijn blog aan het typen was. Dit heeft opnieuw weer erg lang geduurd want toen ik op opslaan klikte was alles weer weg……  Dus voortaan in wordt typen en copy, past.

  • 06 Mei 2015 - 01:41

    Joop:

    je bent ook nog laat bezig zelf. Wel weer slim om een professionele breier aan jouw werk te zetten. Komt die trui misschien toch nog af!
    De video is nog niet te zien. Misschien weer een internet probleempje?

  • 06 Mei 2015 - 12:16

    Ivanka Van Kuringen:

    Hahaha ja Svana vroeg of ze een stukje mocht breien dus ik zei als je wilt ga je gang :)
    Maar het filmpje is inderdaad lastig. Krijg het niet geüpload op een of andere manier maar blijf proberen.

  • 06 Mei 2015 - 20:21

    Juultje:

    Hai Ivanka,
    Wat is t toch n gezellige beestenboel daar! Je kunt je hart ophalen, maar moet ook wel hard werken! Melken, poetsen, stallen uitmesten, oppassen, rijden, dieren verzorgen, blog bijhouden, longeren, breien, wassen; genoeg te doen!!!Hoe worden de taken eigenlijk verdeeld en afgesproken?
    Nog even en je ouders komen 'n kijkje nemen! Ga je nog met ze mee of niet? Komt er eigenlijk nog meer bezoek??
    Hoe dan ook; geniet ervan,en hoop dat je ook beetje tijd vindt om te relaxen!
    Heel veel zonnige, maar ook stormachtige, groetjes uit je koude kikkerlandje. Liefs, Juultje

  • 07 Mei 2015 - 00:37

    Ivanka Van Kuringen:

    Hey Juultje,
    Het is hier zeker een gezellige beesten boel!! Hard werken is het ook zeker maar wel leuk ook.
    Meestal doen Rut en ik gewoon alles samen als we er allebei zijn en anders ben je in je eentje dus moet je alles zelf doen. Over het algemeen moeten wij voor de paarden zorgen. Gudmuder zorgt voor de koeien, wij moeten alleen mee melken en Svana houd de schapen in de gaten. We bespreken dag voor dag wat er gedaan moet worden dus dit weet ik vaak pas de ochtend zelf.
    Ik ga ook nog zeker met papa en mama mee. Even een weekje er tussen uit en een beetje rust misschien. Verder komt er geen bezoek meer.

    Genieten doen ik zeker hier!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 39246

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: