Cleaning day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Cleaning day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Cleaning day

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

05 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Zo het wordt deze keer een korte versie. Ik had een heel verhaal getypte en internet viel weg en het was verloren me verhaal :(. Aangezien ik ook zo weer aan het werk moet is hier een kort verhaal over me dag van gister.

Gister ben ik zoals gewoonlijk begonnen met melken en de paarden voeren. Na het ontbijt ben ik gestart met de hogedrukspuit bij de koeien. Ik heb het daar nu volgens mij ook afgerond. Ook heb ik gister in het oude huis schoongemaakt. De tafels, stoelen en ramen naja eigenlijk alles moest schoon gemaakt worden. Tussen door ben ik de paarden nog gaan voeren en buitenzetten. Ik heb gister niet gereden. Het was wel mooi weer maar waaide weer erg hard dus geen weer om te gaan rijden.
Toen ik de stallen schoon aan het maken was kwam Rut met haar vriend binnen lopen. Zij hebben ook even geholpen met het schoon maken. Het ging dus weer een stuk sneller! Ik ben tot een uur of doorgegaan met het schoonmaken van het oude huis en toen had ik het wel gezien. Tijd om even te rusten voordat ik weer moest gaan melken.
Toen we gingen melken zagen we dat de witte koe die drachtig is begon met het afkalven. We zagen namelijk wat uitvloeiing. Ik hoopte dat ze haar kalf zou krijgen voordat ik ging slapen, ik was erg benieuwd wat voor kleur het kalf zou krijgen.
Naja tijd voor dinner na het melken. Het was nu natuurlijk erg rustig op stal want iedereen zat te eten. De koe had alle tijd om rustig af te kalven. Na het eten was het tijd om te gaan breien, want ja ander komt me trui nooit af. Toen we zaten te breien kwam Gudmunder binnen en die zei dat het kalf was geboren. Iedereen natuurlijk snel gaan kijken. Wat is het een mooi kalf!! Omdat de kalfjes hier niet bij de moeder mogen drinken moest de eerst melk (de biest) gemolken worden. Ik mocht het kalfje haar eerste biest geven met de fles :) wat was ze schattig!! De moeder kwam zich er ook even mee moeien en ik kreeg een lebber van haar over me gezicht..... echt prettig was het niet :P
Nadat ze goed gedronken had was het weer tijd om verder te gaan breien.

Vandaag ben ik verder gegaan met het schoonmaken in het oude huis. Dit natuurlijk na het melken, paarden voeren en het ontbijt. Ook staat er een deel van de schapen weer buiten. Want wat is het vandaag weer lekker weer. Vandaag ga ik waarschijnlijk samen met Rut buiten rijden op Áhaetta en Rut op Sown. Als Svana terug is van kantoor zal ik samen met haar nog even gaan oefen met Agodi.
Nou ik moet Weer verder met het oude huis schoon maken dan kunnen we het vandaag nog afronden :)

Vanavond probeer ik de rest van vandaag te schrijven en hoe het ging met Agodi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 39270

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: