Pancakes! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Pancakes! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Pancakes!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

18 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Vanmorgen was het weer mijn beurt om te melken dus om 7 uur ging de wekker weer. Eigenlijk ging er al een wekker rond 5 uur. De kittens en de mama poes slapen al een paar nachten bij mij op de kamer. Er staan nog 2 legen bedden en op 1 van die bedden liggen de 3 katten dus ;P. Op het begin had ik er geen last van, tot dat de kittens zich thuis voelde en iedere ochtend rond 5 uur met elkaar begonnen te spelen. Van het bed af rondjes door de kamer rennen, in de kast want dat is heel leuk want daar ligt plastic op de bodem, onder mijn bed door op het andere bed en er weer en ga zo maar verder. Echt rustig verder slapen zit er dan dus niet meer in met al dat gedribbel op de vloer. Iets voor 7 ging dan dus ook mijn eigen wekker en was het tijd om op te staan. Snel aankleden, naar boven even een snelle hap en dan op naar de koeien. Antwoord op de vraag of we in een kelder slapen, ja het is een soort van een kelder maar ze hebben hier beneden 3 slaapkamers een wc en een badkamer. Dus het is wel ingericht om te wonen. Ons gedeelte grenst ook aan de garage. Gudmunder en ik waren weer aan het melken en Svana heeft de andere dieren verzorgd. Toen we aan het melken waren kwam Svana binnen lopen en vertelde ze dat de witte merrie in de merrie kudde een veulen heeft gekregen deze morgen. Echt super leuk!! Om 9 uur waren we weer klaar. Alles gemolken, alles water en alles had voer. Dus ook voor ons tijd om te gaan ontbijten.
Vandaag was een rustig dagje. Om 12 uur zou er een groep komen maar dit waren weer kinderen met ouders dus lekker simpel als het goed is. Om 11 uur gingen Rut en ik naar de paarden om ze buiten te zetten en de stallen uit te mesten. We waren iets voor 12 klaar dus konden we Edir en Sjá mee naar boven nemen voor de kinderen om paardjes te aaien. Edir is zo’n makkelijk paard dat ik lekker zonder zadel naar boven ben gereden in plaats van weer de zoveelste keer naar boven lopen ;P. paardjes boven dus wij kunnen weer bij de kittens en het lammetjes gaan staan om ze aan de kinderen te geven. Het was een erg rustige groep dus weinig werk te doen. Af en toe moest je tegen een kindje zeggen dat ze niet achter de kippen aan mochten rennen en dat ze de dieren niet mochten voeren, maar dat was het dan ook wel. De groep bleef wel lang hangen dat was wel irritant want het was best koud op een gegeven moment en we kregen honger. De laatste mensen vertrokken denk ik pas rond 3 uur. Rut en ik waren iets eerder naar binnen gegaan toen het heel rustig was. We namen de kittens mee naar binnen want die waren het ook meer dan zat daar.
Toen was het tijd om pannenkoeken te gaan bakken!! Rut en ik hadden zin om pannenkoeken te bakken en aangezien het toch een relax dagje was hadden we daar vandaag eens tijd voor. Natuurlijk heb ik er een beetje een Nederlands tintje aangegeven. Lekker pannenkoeken met appel en gewoon naturel. Tijdens de lunch hadden we bezoek en zo veel pannenkoeken hadden we nu ook weer niet. Dus dan gebruiken we ze maar als dessert :). Pannenkoeken gebakken alles netjes opgeruimd en zelf ook even geluncht. Na de lunch zijn we gaan paardrijden. Ik had gevraagd of ik Álgodi nog een keer mee mocht nemen met 3 paarden zodat ik snel ook met hem buiten kan rijden, want in de paddock doet hij het voort erg goed! En hem vaker mee nemen als 3de paard is ook niet echt prettig voor het paard tussen in, want hij vind het nog al leuk om een beetje te bijten in het andere paard. Misschien als het morgen een beetje goed weer is dat ik met hem nog een keer in de paddock rij en dan terug naar huis rij ook en dan de volgende keer met een ander rustig paard buiten rijden. Rond half 5 waren we terug op stal. Paardjes afgezadeld, paarden naar binnen, hengsten naar buiten en dan voeren. Toen we terug binnen waren was het alweer bijna 6 uur dus tijd om weer te melken. Ik ben de lammetjes weer eten gaan geven. Dit was een stuk makkelijker nu ze stonden allemaal in de zelfde ruimte. Ze dronken wel enorm veel dus ik ben 2x de flesjes moeten gaan vullen. Dit was dan minder handig want er stond geen emmer met melk, dus de eerste keer heb ik het vers uit de koe gehaald en de 2de keer heeft Rut me laten zien hoe je het uit het melk systeem kan halen. Lammetjes melk gegeven en alle schapen hebben water dus dan maar weer snel helpen met melken.
Vandaag was het restjes dag met soep. En als dessert natuurlijk de pannenkoeken! Lekker pannenkoeken met nutella, banaan en vanille-ijs, hmmm heerlijk!!
Nu is het ook voor mij weer tijd om te gaan slapen.
Weltrusten!!

  • 18 Mei 2015 - 12:20

    Marian:

    hee ivanka,

    leuk om alles te lezen, zo te zien heb je een druk gevulde dag en geen tijd om je te vervelen?
    de dagen gaan zeker snel?
    en ja hoor de combinatie van banaan nutella en vanille ijs, gaan wij ook eens uitproberen, het klinkt erg goed ;).
    we zijn het weekend naar een boerencamping geweest dit was erg leuk, maar het sanitair was naast de koeienstal, je begrijpt als we gedouched hadden roken we niet naar onze zeep maar naar de koeien en hun mest....................
    overigens wel gezellig hoor loeiende koeien naast de douche en wc.

    veel groetjes van ron en marian en je fietje en geniet er nog van

  • 18 Mei 2015 - 16:02

    Ivanka Van Kuringen:

    Heey,

    Tijd om me te vervelen heb ik zeker niet nee en de dagen vliegen voorbij ja! Nog 3 daagjes en dan ga ik met papa en mama een weekje mee.

    Wat leuk een boerencamping! en ja de geur van de koeien gaat overal in zitten en die krijg je er niet makkelijk uit meer, ik ken het :P. Koeien kunnen hartstikke gezellig zijn ja!! :D

    Leuk om jullie reacties te lezen en te weten dat er veel mensen zijn die mij volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 39293

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: