The Big Day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu The Big Day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

The Big Day

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

18 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Wat heb ik lekker geslapen vannacht zonder kittens! Heerlijk rustig op je kamer. Geen kittens die om 5 uur in de ochtend beginnen te spelen. Of althans niet op mijn kamer. Ik hoorde ze bij Andrea in de kamer dus werd er als nog wel wakker van maar kon deze keer weer makkelijker in slaap vallen.
Om half 10 kwam ik uit mijn bedje gestrompeld. Heerlijk uitgeslapen! Op me gemakje aangekleed en ontbeten en om 10 uur kwamen de eerste 2 bussen. We hadden vandaag maar 1 groep en die bestond uit ouder met kinderen. Het was dus weer een erg makkelijke groep.
Floor het lammetje doet het erg goed bij de volwassenen. Ik heb al zo vaak gehoord; ik neem haar mee naar huis ze is zo lief. Ook de kittens ze willen ze allemaal mee naar huis nemen. Een rustige groep dus weer. Rond de middag gingen ze hotdogs maken het was voor de hele groep dus wij mochten ook aansluiten in de rij :D
Toen alle mensen waren vertrokken hebben we de kittens weer mee naar binnen genomen en daarna direct naar de paarden om ze buiten te zetten en de stallen schoon te maken. Daarna zijn we even wat warms gaan drinken om op te warmen. Nadat ik mijn foto’s op mijn blog had geplaatst, we wat warms gedronken hadden en geluncht was het tijd om te gaan paardrijden en de lammetjes de fles te geven. Rut ging de lammetjes de fles geven en ik ging de paarden binnen halen en Álgodi vast borstelen en op zadelen. Want vandaag was de grote dag! we gingen voor het eerst buitenrijden. Ik ben eerst in de paddock gaan rijden dat de eerst frisheid en energie er uit was. Rut kwam me ophalen met Sown en vervolgens ging ik achter haar aan. Wat ben ik trots op me grote witte schimmel!!!! Hij deed het zoooooo goed heerlijk ontspannen en rustig stapte we weg en draafde we weg. Echt super! Ook een bergje op deed hij heel rustig soms deed hij een klein galopje tussen door omdat hij Sown niet bij kon houden in draf maar dan zei ik hooooo en dan ging hij weer draven. Ook met een bergje af gaan leer ik hem om dit heel rustig te doen en er niet af te racen zoals Áhaetta doet. Dit pakt hij ook erg goed op. Toen we omdraaide om terug te gaan was nog net zo ontspannen misschien wel meer. Hij was heerlijk aan het proesten ook dus echt super!!! Eenmaal terug heb ik hem nog een lekkere borstel beurt gegeven.
Toen we terug liepen ben ik meteen naar Svana gegaan om te vertellen hoe goed het ging. Ze was de omheining aan het maken voor de schapen die achter het huis komen te staan. Ze zag me aan komen lopen en vroeg meteen hoe het gegaan was. Ik natuurlijk met een big smile verteld dat hij het super gedaan had. Ze vertelde dat ze me had zien rijden in de paddock en dat ze het er erg goed uit vond zien en dat het misschien wel een paardje voor haar kon worden. Hartstikke leuk compliment natuurlijk! Daarna zijn Rut en ik naar binnen gegaan om even te relaxen en wat te drinken. Om 6 uur was het weer tijd om te gaan melken. Rut ging melken en ik ging de paarden voeren en de lammetjes de fles geven. Normaal gesproken ben je dan nog op tijd klaar om nog even te helpen met het melken maar dat was deze keer niet. Het hooi was erg slecht dus moest erg goed opletten wat ik de paarden gaf. De paarden waar ook nog erg ongeduldig dus waren met elkaar aan het vechten over de muren heen. Het schoot allemaal dus niet op :/. Daar eindelijk klaar snel weer naar boven gelopen naar de koeien stal om de lammetjes melk te geven en het water te controleren. Toen ik daar klaar was waren ze ook al klaar met melken. Na het melken hebben we nog een aantal schapen verplaatst met de trailer. Hard werken dus weer met die sterken beesten. We moesten ze in het schapenhuis sorteren op wel en niet drachtig. Er is afgelopen periode namelijk een bok bij de schapen geweest die niet helemaal gezond was (wisten ze niet van te voren). Daardoor zijn niet alle schapen drachtig. Er moesten 5 van de 11 schapen mee naar boven zodat die straks achter het huis op een weitje kunnen. Schapen boven en dan moesten de schapen die in de eerste wei stonden weer de rijhal in omdat die nog niet zo lang buiten staan en nog niet aan het weer en het gras gewend zijn. ook zat er een ziek schaap tussen zij moet medicijnen krijgen. We hebben haar lammetjes moeten vangen en haar naar de rijhal moeten dragen. Toen dat allemaal klaar was zijn we snel gaan eten. Rut en ik moesten binnen 10 minuten klaar zijn want we wilde nog graag gaan zwemmen. Om 9 uur sluit het zwembad, je moet er dus rond 8 uur zijn. Lekker in de hot tub gezeten en weer lekker ontspannen terug naar huis om 9 uur. Snel mijn blog geschreven en dan is het nu tijd om naar bed te gaan want morgen is een vroege dag want Svana en Gudmunder zijn er morgen ochtend niet dus we moeten de ochtend met zijn 3een draaien, Rut, Andrea en ik.

Ik ga nu dus snel slapen want moet morgen om 7uur buiten staan.

Welterusten iedereen!!

  • 19 Mei 2015 - 15:29

    Irma:

    We genieten weer van je verhaal en de foto,s. Zeker de foto,s van het veulentje. Maar jij hebt altijd wel iets met schimmeltjes gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 39245

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: