Rainy and Windy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Rainy and Windy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Rainy and Windy day

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

20 Mei 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag was de dag een beetje anders dan normaal. De zoon van Svana en Gudmunder had vandaag een belangrijk examen. Hier in IJsland zijn dit soort examens zoals de zoon nu had voor iedereen toegankelijk. Svana en Gudmunder zijn daar vanochtend dus naar toe gegaan. Het kwam er nu dus op neer dat Andrea, Rut en ik de morgingshift moesten draaien. Gudmunder had de koeien wel gevoerd dit doet hij namelijk altijd dus wij weten niet hoeveel brok iedere koe moet krijgen. Svana had de andere dieren boven gevoerd dus alleen de paarden hoefde beneden nog maar gevoerd te worden en de schapen moesten extra water krijgen. Ik ben de paarden gaan voeren en de schapen water gaan geven. Toen ik weer terug boven kwam waren ze al een heel eind klaar met melken. Snel me laarzen en me schort aan en aan het werk. Om 9 uur half 10 zou de eerste groep komen. Om kwart voor 9 zaten we binnen om te ontbijten. Dus we hoopte maar dat de bus pas om half 10 er zou zijn. En ja hoor de bus arriveerde pas iets voor half 10 hartstikken fijn dus. Het waren deze keer kinderen van de leeftijd 6 tot 8 jaar. Niet de makkelijkste dus. We waren ook nu maar met zijn 3een dus moesten alles goed verdelen. Ik stond bij de koeien en let op dat ze niet achter de koeien door liepen en dat ze geen hooi in de stallen gooide. Er was ook een groepje jongens die het leuk vonden om de koeien en stieren uit te dagen. Ik heb ze hier dus meteen op aangesproken dat dat niet de bedoeling is. Al bij al vielen de kinderen best mee. Na een paar keer de kinderen aangesproken te hebben luisterde ze goed. Ook het jonge geitje was erg stoer aan het doen. Hij wilde met de grote stieren vechten maar kwam er achter dat deze misschien toch te sterk waren. Ach dan maar de iets jongere stieren :P(zie video). Rond 12 uur vertrok deze groep weer en om half 2 zou de volgende groep komen. We hebben toen lekker geluncht en Andrea had eibrood gemaakt. Het is eigenlijk heel simpel, je klopt een ei doet er wat melk bij en je legt je brood er in draait em een keer om en bakt je brood in een pan, dat is het. Het smaakt best lekker.
Svana en Gudmunder kwamen ook weer thuis om te lunchen ze hadden lekker vers brood mee en wat lekkers nog. Svana stelde voor dat Andrea, zij en Gudmunder de volgende groep draaide zodat Rut en ik met de paarden aan de slag konden. Aangezien ik vanaf donderdag een weekje met me ouders mee ga om wat van het land te zien ook moest ik vandaag nog even met Álgodi traienen want hij heeft straks een weekje vakantie. Maar voor dat ik hem ging trainen ben ik eerst met Áhaetta naar de paddock gegaan om haar daar weer proberen wat gehoorzamer te krijgen. Dit was aardig gelukt ze luisterde weer goed naar het tempo wat ik wilde rijden en ook de plaatsbepaling lag bij mij. Het lastige bij haar is dat ze heel stijf is links en dit is heel lastig er uit te rijden het is me vandaag dan ook niet gelukt en heb advies gevraagd bij Andrea en Svana. Die zeggen meer trainen in de paddock met wendingen. Ik neem natuurlijk ook mee wat ik zelf geleerd heb tijdens mijn lessen in Nederland. Helaas was het vandaag geen mooie dag en gedurende de dag werd het weer steeds slechter. Ik heb met Áhaetta gelukkig tussen de buiten door kunnen rijden maar het waaide wel wat. Toen ik klaar was met haar is Rut met Griper in de paddock gaan rijden en ben ik verder gegaan met de stallen schoonmaken. Het was eigenlijk de bedoeling om vandaag ook weer met Álgodi buiten te gaan rijden. Dus ik heb hem gezadeld en ben naar de paddock gelopen. Toen ik vertrok waaide het alweer een stuk harden en onderweg naar de paddock moesten zowel ik als Álgodi gewoon een pas opzij zetten om te blijven staan door de harde wind stoot. Ik ben dus maar rustig aan in de paddock gaan rijden en moest echt goed stevig in me zadel blijven zitten anders werd ik gewoon van me paard geblazen. Na een 10 á 15 min gereden te hebben in de paddock kwam Rut met Sown om buiten te gaan rijden. We waren het er eigenlijk alle 2 meteen mee eens dat het gewoon echt te hard waait voor een buiten rit. Dus we zijn niet gegaan. Ik heb nog een paar rondje met hem in de paddock gereden terwijl Andrea kwam kijken en ben daarna met haar mee terug gewandeld. Hij was vandaag ook weer super goed ondanks de harde wind. Hij gaf er echt niks om. Ja natuurlijk liep hij liever niet tegen de wind in maar als ik dat van hem vroeg deed hij het wel. Wat een super paardje is het toch!
Wel met zo’n slecht weer is het tijd om te gaan breinen want buiten kun je ook niet veel doen zonder weg geblazen te worden. Vanaf een uur of 3 half 4 hebben we binnen gezeten wat gebreid spulletjes opgeruimd en Svana wat geholpen.
En om 6 uur dan weer het avond rondje. Melken, paarden voeren, schapen checken en de lammetjes de fles geven.

Wel dan is het nu ook weer hoogste tijd voor mij om te gaan slapen. Morgen om 10 uur weer een groep.

Welterusten allemaal!

  • 20 Mei 2015 - 23:56

    Tante Marlies:

    Hoi Ivanka
    na het vele werk op de boerderij nu een weekje rond reizen in het land zelf. Doe jullie pa en ma de groeten en heel veel plezier. Vergeet niet om af en toe wat foto's te plaatsen zodat wij ook een beetje (jaloers) mee kunnen genieten.

    Groetjes tante marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 39299

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: