Easy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Easy day - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Easy day

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

09 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag was een vrij normaal dagje. Het wordt dus een kort blogje ben ik bang.Ik ben zoals gewoonlijk om half 8 begonnen met melken. Daarna ben ik de kippen gaan voeren en de eieren op rapen. Ik pakte een ei op en het bovenste gedeelte deukte in…. Ik wist niet wat het was dus ik ging het maar aan Gudmunder vragen. Hij zij dat dat eens in de zoveel tijd voor komt, maar je kunt het gewoon gebruiken met koken ofzo. Het ei bevat dan niet genoeg klak waardoor de schaal niet helemaal hard wordt. Toen ik terug kwam om het eitje op te halen was het weg… waarschijnlijk opgegeten door 1 van de hanen. Daana ben ik de paarden gaan voeren. We hadden het omgedraaid omdat Gudmunder nog nieuw hooi bij de paarden moest leggen. Dit ging gister niet vanwege het weer. Klaar bij de kippen dus op naar de paarden. Paardjes gevoerd dan ook me zelf maar een boterhammetje geven. Na me ontbijt ben ik verder gegaan met me opdrachten voor school. Dit was best lastig, allemaal sites in het IJslands. Na de lunch ben ik naar de stallen gegaan. Svana kwam ook richting de stallen maar die moest eerst nog even wat anders doen. Ik kon vast beginnen om Skyri te rijden. Vandaag kon ik gelukkig wel naar buiten! Het miezerde wel een beetje maar ach dat is niet zo heel erg. Skyri was me erg uit aan het proberen, hoever kon hij gaan. Niet verder dus. Snel was hij alweer terug en luisterde hij weer naar mij. Toen het goed ging zijn we omgedraaid en terug gereden. Daarna heb ik Álgodi weer gereden. Hij gaat steeds beter met tölten. We hebben vandaag wat gewicht aan zijn achterbenen gedaan zodat het misschien iets makkelijker ging en dit was het geval. We hadden een paar passen tölt weer. Het begint te komen. De jonge paardje hebben vandaag een dagje rust gekregen. Ik heb Svana mee geholpen met de stallen schoonmaken. Rond een uur of 4 half 5 waren we weer binnen. klein hapje gegeten en even gerust en dan was het om 6 uur weer tijd om te gaan melken. Ik ben rond half 6 naar buiten gegaan om de paarden te voeren en het melken vast voor te bereiden.
En dat was het dagje eigenlijk al weer.
We zitten nu gezellig met de 3 vrouwen een film te kijken. Het is ook weer tijd om te gaan breien. Ik heb nog 2.5 week om me trui af te krijgen…

doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 39262

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: