Still easy going - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Still easy going - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Still easy going

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

11 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Gister was weer een redelijk rustig dagje. De oudere paarden hadden een dagje vrij dus alleen de 3 jonge paarden moesten gelongeerd worden. Ik was sochtends om half 8 weer begonnen met melken daarna paarden voeren en toen weer naar de kippen. Rond half 10 was ik weer binnen en was het weer tijd voor mijn ontbijtje. Svana was ook aan het ontbijten vroeg of ik morgen een dagje uit wilde slapen. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Na het ontbijt ben ik nog wat aan mijn opdrachten gaan werken en daarna wilde ik richting de paarden gaan. Svana was bezig met een programma voor de schapen om ze in te voeren in het systeem. Ze vroeg of ik het interessant vond om mee te kijken. Ik ben dus even bij Svana mee gaan kijken hoe dat dat nu werkte. Het systeem was nieuw dus Svana moest ook nog wel het een en ander uit zoeken hoe het allemaal werkte. Toen ze klaar was ben ik vast naar de stallen gegaan om vast te beginnen met longeren. Ik zou beginnen met Póls, maar wat was hij vies!! Toen Svana kwam was ik dus ook nog aan het borstelen. Ze had besloten om vandaag de paarden met zadel te longeren. Póls reageerde hier heel goed op, geen rare sprongen ofzo, hij was eerde wat lui.. Andrea was ondertussen ook binnen gekomen. Na Póls ging ze haar paardje longeren. Zij was wat minder blij met het zadel. Ze had een paar gekken sprongetjes en dan was het ook weer goed. Voor de rest heeft ze het heel netjes gedaan. De grijze merrie was de vorige keer erg bang met longeren. We hebben bij haar het zadel er nog maar niet op gelegd, zij is er nog niet klaar voor. Het longeren ging nu iets beter maar ze snapt het nog niet helemaal. Ze reageert ook niet op de longeerzweep dus we moeten iets anders vinden om haar vooruit te krijgen. Een jas werkte deze keer goed. Ik hield haar aan het longeertouw en Svana bewoog de jas wanneer nodig. Ook zij had uiteindelijk goed gewerkt. Svana had in tussen tijd alle stallen schoon. Het was dan ook al weer 4 uur. De paarden kregen nog een kleine snack en voor ons was het dan ook tijd voor een kleine snack :). Ik heb nog even zitten breien en toen moest ik om half 6 alweer naar de paarden. Het voeren neemt nu ook wat langer tijd in beslag want ze krijgen allemaal wat extra vitamine. Klaar met voeren en op naar de koeien want het is weer tijd om te gaan melken. de lammetjes eten geven en ook de 2 kalfjes krijgen nog extra melk. Om half 8 waren we weer binnen om te eten. We hadden een heerlijk dinner. Het was beef in kleine stukjes in een sausje met rijst. Het was heerlijk!! Heel raar maar het smaakte ook een beetje naar oma’s varkenslapjes en de rooie kip. Na het eten moest ik snel gaan douchen. Het was namelijk tijd om onze serie verder te kijken; de Grimm. Ondertussen probeerede ik natuurlijk ook wat te breien, maar dit is nog erg moeilijk. Een engelse serie volgen en ook nog breien in de zelfde tijd. Iets over 11 was het dan toch echt wel tijd om naar bed te gaan.


Ik kon vandaag niet helemaal uitslapen. Of althans het kon wel maar ik wilde graag de castratie van de 2 hengsten zien. Dit gebeurde namelijk deze morgen rond half 11. Eigenlijk zou de dierenarts er al om 10 uur moeten zijn dus ik was netjes om 10 uur klaar om mee naar de stallen te gaan. Maar toen kwam hij dus pas om half 11. Ik was dus nog even terug in bed gaan liggen want als het dan toch nog even kan… 1 van de 2 was gecastreerd en wilde eigenlijk al meteen opstaan. Dit was niet goed voor hem dus Hafþór moest op hem gaan zitten om hem op de grond proberen te houden. Het hengstje was erg aan het vechten om op te staan dus Hafþór kon wel wat hulp gebruiken. Ik ben hem gaan helpen door het hoofd van het paard op de grond te houden en hij zat nog steeds op het hengstje.
We hebben de 2 hengstjes meteen in de wei gezet toen ze goed wakker waren. Dit zodat de wond mooi schoon kan blijven en ze niet in de mest gaan liggen.
Nu moet ik op schieten want Svana en Olaf zijn al richting de stallen en ze vroegen of ik mee ging rijden.
Doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 39303

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: