Geen inspiratie meer - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Geen inspiratie meer - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Geen inspiratie meer

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

12 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Ik had snel mijn blog online gezet en snel naar de stallen zodat ik nog mee kon gaan rijden. Olaf ging eerst Álgodi rijden. Ze gingen weer oefenen met de tölt. Daarna zijn we met zijn 4een gaan rijden. Svana op Mina, Olaf op Skyri, Andrea op Sign en ik op Alta. Het was even hard werken op Alta. Ze luisterde helemaal niet meer en wilde alleen maar rennen. Ook was ze heel stroef/hard in de mond. Erg jammer want het was eerst echt een super leuk paardje om te rijden! De vrouw die haar wil kopen heeft niet zo’n stille hand dus waarschijnlijk wordt ze daardoor harder in de mond. Gelukkig werd het na een tijdje beter en was ze op te terug weg weer redelijk de oude. Ik moet haar nu vaker gaan rijden en neem dan Sign als hand paard mee zodat ze niet alleen is. Skyri was een ijzer kwijt dus die kon niet zo ver gaan. Andrea en ik zijn nog wat verder gereden terwijl Olaf en Svana omdraaide. Olaf was vast begonnen met de grijze merrie te longeren. Bij haar doet ze het wel goed en loopt ze lekker door. Waarschijnlijk doe ik net iets anders dan Olaf tijdens het longeren waardoor ze mij niet snapt. Ze immers nog aan het leren en Olaf traint haar vanaf het begin. Olaf heeft vandaag ook op de grijze merrie gezeten. Dit hadden ze afgelopen zomer ook al geoefend. De merrie reageerde er erg goed op.
Daarna heb ik Póls gelongeerd. Hij deed het weer erg goed en was een stuk actiever vandaag. Hij begint me te leren kennen en me te begrijpen. Erg leuk om te zien! Dan was het ook nog Andrea’s beurt om haar jonge paardje te longeren. Zij is altijd erg voorwaarts en wil heel graag lopen.
De stallen ware al schoon. Die hadden we schoon gemaakt nadat de hengstjes naar buiten waren en de grote paarden ook. We hoefde ze dus alleen nog maar een kleine snack te geven. Rond half 5 waren we weer binnen. Andrea moest Olaf terug naar de boerderij brengen want Hafþór was al terug naar de boerderij waar ze op passen. We wilde deze avond ook graag gaan zwemmen. We hadden Gudmunder ook gevraagd of hij mee wilde. Olaf en Hafþór gingen ook mee zwemmen. Svana was niet thuis zij moest naar verschillende meetings. Na het melken zijn we snel binnen onze zwemkleding gaan pakken en op naar Olaf en Hafþór. Zij hadden heerlijk lasagna gemaakt en Gudmunder en ik konden nog mooi aanschuiven. Na het eten zijn we lekker gaan zwemmen. Of althans de vrouwen gingen zwemmen en de mannen gingen direct naar de hot tub… je ziet maar weer wie er sportief is dan :P. het zwembad sloot om 10 uur. We hebben Olaf en Hafþór nog terug naar de boerderij gebracht en Andrea had daar haar auto ook staan. Zij reed dus apart naar huis. Ik ging met Gudmunder mee.
Thuis hebben Andrea en ik nog 1 aflevering van de Grimm gekeken en nog wat gebreid. Kwart over 11 hoog tijd om naar bed te gaan!!
Vanochtend was weer een normale dag. weer om half 8 begonnen met melken, toen de kippen want ik moest wachten tot de laatste koe klaar was en daarna naar de paarden. De laatste koe moeten we apart melken, haar melk is op het moment niet helemaal goed. En nu was het weer tijd om te gaan ontbijten en me blog te schrijven.
Svana en Gudmunder moeten vandaag weer naar een begrafenis :(. Andrea blijft vandaag thuis dus dat wordt een gezellig dagje met haar :).

Hoe de dag verder verloopt lezen jullie wel weer in het volgende verslag!

Het wordt voort steeds moeilijker een goede titel bedenken

  • 12 Juni 2015 - 18:55

    Irma:

    Misschien de volgende keer iets in het ijslands als titel en dat de blog lezers kunnen raden wat het betekend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 39257

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: