heel rustig dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu heel rustig dagje - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

heel rustig dagje

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

18 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Vandaag heb ik op zich een best rustig dagje gehad. In de ochtend de koeien gemolken, kippen gevoerd en toen de paarden binnen gehaald en gevoerd. Tot de middag heb ik tijd voor me zelf gehad. Svana moest in de middag weg.
Tijdens de lunch, samen met de sperma boer die ook weer langs was gekomen, zei Gudmunder dat we de koeien ook buiten gingen zetten na de lunch. We moesten vandaag ook iets eerder melken want Gudmunder moest vroeg in de avond naar een meeting. Toen we de koeien buiten zijn gaan zetten ben ik daarna de paarden ook buiten gaan zetten. Meteen heb ik de stallen ook schoon gemaakt, dit is nu niet meer zo veel werk aan gezien ze in de nacht buiten staan. Nadat ik de stallen weer netjes schoon had ben ik Póls gaan longeren. Hij was vandaag een beetje gestrest, maar daar kon ik wel door heen prikken gelukkig dus hij heeft goed gewerkt. Toen wilde ik gewoon even een lekker ritje gaan maken. Het weer zat alleen niet echt mee. Het was droog maar daar had je het ook wel mee gezegd. Het was erg mistig en het waaide ook wel wat. Maar ik ben toch lekker met Sawn buiten gaan rijden. Ze deed het prima. Dit was de eerste keer dat ik haar reed en ik moest erg zoeken naar een zuivere tölt. Dit was best lastig, maar soms had ik het gevonden. Het was een kort ritje want ik moest weer op tijd terug zijn voor het melken en de koeien binnen zetten en dan de paarden weer buiten. De paarden staan iedere keer op een ander plekje. Zij mogen alles niet weiland plekjes eerst kaal eten. We maken dan een grote wei met prikpalen. Dit moest dus ook nog eerst gedaan worden. De koeien gingen al vroeg naar binnen want die stonden al bij het hek te wachten tot ze naar binnen mochten. Daarna hebben we de wei voor de paarden gemaakt en toen zijn we koffie gaan drinken. Rond 6 uur waren we aan het melken en om 7 uur waren we klaar. We hebben dus snel gemolken ondanks dat alle koeien weer op een andere plek stonden en er een aantal behoorlijk humeurig waren. Alles netje afgerond en Áhaetta nog snel een knuffel gegeven, de paarden staan nu achter de koeien stal, dus kon snel even gaan :). En dan was het ook voor ons tijd om te gaan eten. Nu een lekker rustig avondje. Beetje breien en rusten en op tijd naar bed weer. Zaterdag is het feest namelijk al!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 39264

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: