Zonnen - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu Zonnen - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

Zonnen

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

22 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Dit wordt een heel kort verslagje. We hebben namelijk niet veel gedaan gister. Het was heerlijk weer het zonnetje scheen en er was weinig wind. Svana en Gudmunder hadden deze ochtend gemolken. Dat was erg fijn voor mij!
Rond een uur of 10 was ik wakker en had het zo warm dat ik maar meteen me bed uitging. Svanborg en een andere vrouw zaten ook al buiten lekker van het zonnetje te genieten(vriendinnen Olaf en Andrea). Ik ging ook lekker met me ontbijtje mee in het zonnetje zitten. Het begon wel steeds harder te waai dus we zijn daarna achter in de tuin gaan zitten. Daar heb je wat meer beschutting. Na me ontbijtje was ik me blog gaan schrijven. Ik was precies op tijd weer boven, ze gingen de cadeaus uitpakken!! Spannend! Er waren erg veel cadeaus en ook mooie cadeaus. Daarna zijn we heerlijk in het zonnetje gaan zitten. De mannen waren de 2 tenten op aan het ruimen en wij lagen heerlijk te bakken in het zonnetje. Dit is eigenlijk wat we de hele dag gedaan hebben. De paarden hebben ook overdag de hele dag lekker buiten gestaan en ook de koeien mochten lekker genieten van het zonnetje.
Rond een uur of 4 ging iedereen wat eten. De overgebleven hapjes van het feest. Ik had helemaal geen honger, ik had ook nog helemaal niks gedaan net zoals de andere, maar zij hadden wel honger. Nadat iedereen klaar was met eten zijn Gudmunder en ik de koeien binnen gaan zetten. Door de sterke zon kunnen ook hun uiers verbranden. Gudmunder had er al wel zonnebrand op gesmeerd om het proberen tegen te gaan. Alle koeien stonden al bij het hek dus er was deze keer geen werk voor Edir. Misschien vandaag weer. We zouden om 6 uur starten met melken dus rond kwart voor 6 ging ik naar de stallen om alles klaar te maken. Machine klaar gemaakt. Mest weg geschoven, staarten op gebonden, schoonmaak doekjes in het water en de melk voor de lammetjes en kalfjes was op aan het warmen. Alles was gereed maar Gudmunder was nog nergens te zien. Ik ben maar gewoon begonnen met de eerste 5 koeien schoon te maken en de poten vast te binden bij de koeien waar nodig. Toen ik de machine startte om ook daadwerkelijk te beginnen met melken kwam Gudmunder ook. Het was in middels half 7 voordat we echt begonnen. Hij moest de koeien nog voeren dus ik begon maar vast met de machines aan te brengen bij de koeien. Al snel kwam hij helpen en waren we redelijk snel klaar. Sommige koeien hadden er niet zo’n zin in en waren erg aan het trappen, niet zo handig dus. Toch is het allemaal gelukt en waren we toch niet zo heel laat klaar.
Svana was ergens naar toe, geen idee waar. Er was dus geen warm eten maar nog wel genoeg restjes van het feest. Dus opnieuw restjes van het feest gegeten.
En op tijd naar bed maar want wat was ik nog moe!!!


Nog maar een weekje en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan!!

  • 22 Juni 2015 - 17:04

    Irma:

    Ik vind het heel goed dat je het zo vol hebt gehouden om idere keer weer en blog te schrijven met een titel. En toch wel bijzonder dat je zon feest mee maakt. Je hebt straks in ieder geval een geweldig dagboek om op terug te kijken en nagenieten wat je allemaal beleeft hebt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 39238

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: