drukke dag!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu drukke dag!! - Reisverslag uit Saurbær, IJsland van Ivanka kuringen - WaarBenJij.nu

drukke dag!!

Blijf op de hoogte en volg Ivanka

23 Juni 2015 | IJsland, Saurbær

Gister was een erg drukke dag!
Zoals gewoonlijk ben ik gister ook weer begonnen met melken, kippen voeren en vast de stallen klaar maken voor als we de paarden binnen gingen zetten. We moesten even wachten op Andrea want we hadden haar hulp nodig. De paarden moesten namelijk van achter de koeienstal naar de paardenstal gaan. Er zijn een hoop afslagen die ze kunnen nemen en aangezien we al 2x ontsnapte paarden hadden wilde we dit natuurlijk niet nog een keer. Andrea moest ook naar haar werk en parkeerde de auto dus alvast in de goede richting op de weg. Zo hebben we met zijn 3een de paarden naar de stal kunnen leiden. Ik had het hooi al in de voerbakken gedaan dus hoefde alleen nog maar de vitamines te geven. Toen ben ik ook gaan ontbijten. Na het ontbijt heb ik me blog geschreven van de vorige dag. Svana was druk aan het pakken want die is een paar dagjes op vakantie nu met vriendinnen. Ze heeft mij gevraagd om the green house en de plantjes binnen bij te houden.
Toen Andrea terug was van haar ochtend werk hebben we de koeien buiten gezet. Meteen daarna heeft Gudmundur Skiry op nieuw beslagen want die miste al een tijdje een ijzer. Andrea en ik zijn toen samen gaan rijden. Omdat Skiry een tijd stil had gestaan had ik een rustig paard mee genomen, Griper. Na deze rit moest Andrea er weer vandoor. Ik had de paarden buiten gezet en de stallen schoongemaakt. Nu was het alweer tijd voor de lunch. De mannen die de ventilatie bij de koeien aan het maken waren, waren net klaar met lunchen dus het was lekker rustig in huis. Ik heb snel geluncht want ik had nog een druk programma. Ik moest gister 3 paarden longeren en Álgodi voor het eerst alleen buiten rijden.
Na de lunch ben ik begonnen met het longeren van de paarden. Ik ben eerst begonnen met de grijze jonge merrie. Zadel op hoofdstel om en longeren. Eerst maakte ze een paar gekken bokken sprongen vanwege het zadel. Waarschijnlijk omdat ik een ander zadel gebruik dan Olaf. Na een paar sprongetjes was het al snel weer goed en liep ze gewoon netjes rond. Nog wat rondgewandeld met haar in de bak, dat ze leert naast je te lopen en te stoppen als jij stopt. Dit deed ze best goed. Alles goed afgesloten tijd voor de volgende. Póls en Andrea’s jonge paardje deden het ook erg goed. Toen was het tijd voor Álgodi. Ik had hem vast gepoetst en het hoofdstel vast omgedaan (zonder de teugels) en ben toen Gudmundur gaan halen om me even te helpen. Om te voorkomen dat je met het paard moet gaan vechten om te vertrekken laten we de eerste paar keren altijd even iemand mee lopen het begin. Als het paard goed doorloopt zakt de persoon steeds verder af zodat we alleen verder gaan. Álgodi deed het erg goed! Je voelde wel aan hem dat hij eigenlijk liever terug zou gaan maar met een klein beetje overtuiging ging hij makkelijk verder. Lekker gedraafd en gestapt en een galopje omhoog de helling op. We hebben een heerlijk ritje gehad. Toen ik terug kwam was het alweer 5 uur. Tijd om de koeien binnen te halen dus. Voordat ik vertrok met Álgodi stonden alle koeien al te wachten bij het hek. Maar toen ik terug kwam was er een groepje naar achter aan het lopen weer. Werk voor Edir dus!! Gudmundur was boven bij de koeien stal en riep naar mij of ik de koeien wilde gaan halen. Hij zou dan komen om de poort open te maken voor de koeien. Edir gepakt en de wei in gegaan. Zijn oortjes gingen meteen naar voren! Op Edir gesprongen en hij was meteen weg. Als een speer ging hij!!! Normaal is hij niet de snelste maar wat had hij er zin in nu!! Bijna alle koeien kwamen al terug voordat ik de rivier was overgestoken. Op 1 na die bleef gezellig tussen de jonge koeien staan. En ja hoe ga je dan de jonge koeien daar houden en 1 naar de poort drijven… Wel heel hard galopperen dus om de koeien uit elkaar te drijven. Ik kon de ene koe die we moesten hebben scheiden van de andere op 1 jonge koe na die ging gezellig mee. Ik ben dus als een speer met Edir naar die koe gegaloppeerd en wat ging hij snel (voor Edirs doen). De melk koe was over de rivier en ik stond voor de rivier om de jonge koeien tegen te houden. Ze kwamen van 2 kanten dus we moesten erg snel wedden iedere keer. Maar het is ons gelukt om alleen de melk koe naar buiten te krijgen. Ik had de jonge koeien lang genoeg tegen kunnen houden.
Edirs werk zat er weer op.
Tijd voor een korte pauze en dan was het tijd om te gaan melken. Toen we klaar waren met melken zagen we een auto bij de wei staan waar de pension paarden staan. Ze gingen rijden. Gudmundur ging met hun mee en vroeg of ik ook mee wilde. Natuurlijk wil ik ook mee!! Ik ging op Áhaetta en Gudmundud op Sign (Griper had ik al gerden). Er was ook nog een 2de ritje die ze gingen maken. Toen ben ik op Alta gegaan en Gudmundur op Sown. Toen we terug kwamen was het al 10 uur geweest.
Omdat Svana niet thuis was en Andrea een nacht dienst had was er niet gekookt. Ik had dus maar een sneetje brood gegeten als avond eten. Daar in tegen had ik tijdens de lunch wel wat left overs van de spaghetti. Na de rit had ik toch wel weer honger, maar ging ook al snel naar bed, dus dan maar een crackertje. Nog even op de bank tv gekeken en toen

Ik heb in totaal dus 3 paarden gelongeert en paarden gereden deze dag!!

snel gaan douchen en naar bed. Ik was gesloopt!!

  • 23 Juni 2015 - 19:00

    Joop:

    He Cowboy, lijkt me fantastisch om zo met edir bezig te zijn en de koeien en vaarzen te scheiden.

  • 23 Juni 2015 - 19:15

    Ivanka Van Kuringen:

    Hahaha ja vind ik echt super leuk om te doen iedere dag hoop ik dat ze achter blijven. Volgens mij hoopt Edir dat stiekem ook :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: IJsland, Saurbær

Ivanka

2015 Stage in IJsland. Bedrijf Middalur. Stage met koeien, paarden en schapen. 2017 Terug naar de boerderij!!

Actief sinds 16 April 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 39229

Voorgaande reizen:

30 April 2017 - 31 Juli 2017

Terug naar Middalur!!!

19 April 2015 - 28 Juni 2015

Stage in IJsland

Landen bezocht: